Мертвий Півень, «Вибране» (1989-1997)

За вісім років існування МЕРТВИЙ ПІВЕНЬ пережив масу перетворень. Як всеядний хамелеон, який з жадобою спраглого в пустелі накидається на усе нове, моментально переплавляючи "модні звуки" на свій розсуд і кшталт, МЕРТВИЙ ПІВЕНЬ рухався шляхом естетичного маневрування. Маневри. панове, продовжуються. Тим часом з друку (Росток Рекордз) щойно вийшов гарненький компакт під назвою МЕРТВИЙ ПІВЕНЬ "Вибране" (1989-1997). Збірка, яка підводить риску восьмирічних пошуків колективного "Я" У 1989-му Півні грали акустику То була своєрідна акустична альтернатива. Цей період добре характеризує перший альбом "Ето". Потім Роман Чайка і К° переносять акустичні прийоми гри в електрику, хоча, як зізнається Роман, вони тоді в цьому були повні профани. Що цікаво — вони не ставили за мету пошук форми, оскільки концептуально її ніхто не шукав — вона виникала спонтанно під час репетицій. Щодо змісту; то він був закладений від початку Взагалі, спосіб творення МЕРТВОГО ПІВНЯ — колективний, незважаючи на смакові уподобання кожного з музикантів. Найвсеядніший з них — Роман Чайка, який "зльоту" сприймає усе нове на музичному ринку, — від психоделіки до індастріелу До того, напевно, зобов'язує його друга спеціальність — він діджей на радіо. Джон Сук (бас-гітара) виховувався на арт-році і є прихильником ЙЕС та КІНГ КРІМЗОН, Михайло Барбара вважає себе насамперед поетом, і час від часу дійсно видає непогані тексти, Любко Футорський є неймовірним фронтменом і паралельно — начальником відділу поважної фірми з двома секретарками і со-товим телефоном. Барабанщик Вадим Бала-ян взагалі переграв у купі різних колективів ще за існування Сов-депії.
 
У цій збірці, що складається з 16 речей, немає жодної переробки, жодного реміксу. Повна автентика! Звісно, ПІВНІ могли переграти усі пісні на студії, але тоді старий матеріал звучатиме інакше, по новому Ідея була б втрачена. Одне слово, ця компіляція має відображати еволюцію групи МЕРТВИЙ ПІВЕНЬ. І, як не дивно, альбом звучить досить цілісно. Він не є Тііе Ве§і — тобто збірка найкращого з точки зору хітовості або рейтинговості. Ці 16 пісень — то потаємні історії, особливо дорогі людям, які їх (ці історії) у свій час ініціювали. Пісню "Ето" писав Олег Ступка на БЗЗ, і це був перший професійний запис ПІВНІВ. "Ми помрем не в Парижі" була названа гімном втраченого покоління. Це відображення стану, коли людина змушена жити на зламі епох. Ця пісня — метафізична. Бо, за ствердженням Романа, пісня прийшла сама, ніби впала з гори. Пісня "Літо буде"... Якось серед макулатури ПІВНІ відкопали збірку комсимильських пісень "Гартуйся як сталь" — з портретом В.Щербицького й усім, що "положено". А відкрили книжку на тексті Григорія Гда-ля "Літо буде". Пісня "Вона" була реакцією ПІВНІВ на появу негритянського гангста-репу Саме там Любко Футорський робить скречі за допомогою власного зіппера на джинсах. Це нагадувало акт псевдоонанізму в студії, коли мікрофон був направлений не до рота, а до... Пісня "Єдиноріг" була придумана всіма разом на горі Високий Замок — у місці надзвичайно енергетичному Так само було розгорнуто збірку творів Андруховича, саме на тексті "Єдиноріг". Ще один акт містики, коли усі стали месенджерами якоїсь зовнішньої інформації. Пісня "Байка" — просто перша пісня ПІВНІВ, вперше виконана на першому фестивалі "Вивих", який сам по собі став явищем контркультури. "Байка" жодного разу не виходила на жодному з чотирьох альбомів МЕРТВОГО ПІВНЯ. Це єдина композиція, яка була записана на студії у 1997 році; вона відображає сучасний стан музичного мислення Романа Чайки і компанії. Символічним є те, що перша пісня групи закриває альбом "Вибраного". Отже, ЗІ грудня відбулася святкова презентація альбому у Львові, на яку спеціально прилетів із міста Чікаго (США) вокаліст МЕРТВОГО ПІВНЯ Михайло Барбара. Михайло був відсутній протягом року — а це майже астрономічна часова відстань для такої динамічної формації. Втім — усе обійшлося, Нині йдеться про організацію концерту-презентації в Києві. І це було б добре, бо саме ПІВНІ могли б презентувати в столиці Львівський саунд в повному обсязі і з цілковитим відтягом. Тому що, ясна річ, галицький рок не вичерпується колишніми ГАДЮКІНАМИ і нині сущим ПЛАЧЕМ ЄРЕМІЇ. Для любителів статистики зазначимо: "Вибране" — це другий компакт в дискографії МЕРТВОГО ПІВНЯ після альбому "ЕІ Теаіатепіо" (1996). Послідовно дискографія МЕРТВОГО ПІВНЯ має такий вигляд: "Ето" (1990), "Мертвий півень" (1993), "Підземне зоо" (1994), "Live у Львові" (1995).

 

О.Є.